Digital Marketing Uncovered | Inspiratiedag

Datum:
Locatie: Schouwburg Kortrijk en Kunstencentrum BUDA
Toevoegen aan persoonlijke kalender

Met datagedreven marketing haal je meer uit je publiek!

Op dinsdag 24 april nodigen publiq en Cultuurconnect je uit voor een bad in digitale en datagedreven marketing. Hoe leer je jouw publiek beter kennen? Hoe kan je dat publiek nog uitbreiden? Hoe creëer je zinvolle digitale ervaringen? En hoe kan je met technologie en storytelling mensen ook gevoelsmatig betrekken bij jouw organisatie? We sluiten de dag af met een kritisch-poëtische noot over data en kunstmatige intelligentie met multimedia kunstenaar Jerry Galle.

Deze dag biedt je hands-on kennis. We nodigen enkele experten uit en delen interessante learnings over datagedreven marketing vanuit het R&D-project (UiTgezocht). In 2017 gingen we een jaar lang op zoek naar de mogelijkheden van datagedreven marketing in samenwerking met Stad Kortrijk, publiq, Bibliotheek Kortrijk, Kunstencentrum BUDA, Schouwburg Kortrijk, Theater Antigone en Vormingplus MZW. Maar nu is het aan jou...

Digital Marketing Uncovered inspiratiedag datagedreven marketing, haal meer uit je publiek, dinsdag 24 april 2018, schouwburg Kortrijk en Budascoop. Sfeerbeel van 2 cultuurprofessionals die op hun smartphone bezig zijn.
PROGRAMMA

9u30 

Onthaal en koffie (Schouwburg Kortrijk)

10u 

Service design in het ontwikkelen van digitale cultuurervaringen (Stina Vanhoof, Knight Moves) 

10u45

Inspirerende cases in digitale marketing (Maike Somers, Cultuurconnect)

11u15 

Een methode voor user centered thinking in cultuur (Dries Van Robaeys, Schouwburg Kortrijk) 

12u15 - 13u30

Lunchpauze en wandeling naar Kunstencentrum BUDA 

13u30

Geen doelgroeplabels, wel strakke programmalijnen  (Tijs Heesterbeek, Effenaar)

14u15 

Facebookadvertenties met slimme targeting (Sarah Verzele, Kunstencentrum BUDA) 

14u30 

Goede e-mails schrijven (Ruth Desmit, Theater Antigone)

15u 

Kunstmatige intelligentie op een kritisch-poëtische manier benaderd (Jerry Galle, multimedia artist)

15u20  Bereik meer publiek met de gesegmenteerde UiTpas e-mails (Wim D'haeyer, publiq)
15u40 Einde
  • 9u30: Onthaal en koffie in Schouwburg Kortrijk
     
  • 10u: Service design in het ontwikkelen van digitale cultuurervaringen (Stina Vanhoof, service designer, Knight Moves)
    In haar presentatie vertelt Stina hoe je design thinking kan gebruiken om succesvolle digitale cultuurervaringen tot stand te brengen. Geïnspireerd door gamification, technologie en storytelling vertelt ze hoe je mensen op een emotioneel niveau kan betrekken. Knight Moves verdiende haar pluimen al met de ontwikkeling van digitale ervaringen voor Museum M, Herita, KMSKA en musea Brugge.
     
  • 10u45: Inspirerende cases in digitale marketing (Maike Somers, Cultuurconnect)
    Om onze creatieve geest te openen werpt Maike een blik op enkele inspirerende digitale marketingvoorbeelden in de culturele sector. Ze vertelt ook iets meer over de Zomerprojectoproep van Cultuurconnect, gezien er tijd en ruimte vrijkomt voor nieuwe research & development projecten.
     
  • 11u15: Een methode voor user centered thinking in cultuur (Dries Van Robaeys, communicatiemedewerker, Schouwburg Kortrijk)
    Met de cultuurprofielen van onderzoeksbureau MHM krijgen cultuurhuizen meer voeling met hun publiek. Dries haalde zijn mosterd bij UiTgezocht en integreert stap voor stap deze methode in de werking van Schouwburg Kortrijk. Hij vertelt je over dit proces en geeft voorbeelden uit de praktijk. (+ white paper). 
     
  • 12u15 - 13u30: Lunchpauze en wandeling naar Kunstencentrum BUDA
     
  • 13u30: Geen doelgroeplabels, wel strakke programmalijnen (Tijs Heesterbeek, Effenaar)
    Het Eindhovense poppodium de Effenaar bestaat sinds 1972 en biedt een gevarieerd aanbod. Tot 2012 werkte de Effenaar met zes doelgroepen: muziekliefhebbers, generiek publiek, clubbers, kinderen (<16), ouderen (>35) en urban.  Na data-analyse kwamen ze erachter dat hun verwachtingen niet overeenkwamen met de werkelijkheid. Daarom werken ze nu via programmalijnen die gebaseerd zijn op de motivatie van bezoekers. 
     
  • 14u15: Facebookadvertenties met slimme targeting (Sarah Verzele, Kunstencentrum BUDA)
    Facebook, Instagram, Google, … Zij hebben veel meer data dan cultuurhuizen ooit zullen verzamelen. Hoe kan je als cultuurhuis slim gebruik maken van deze platformen? Sarah van Kunstencentrum BUDA leert je hoe ver je kan gaan met Facebook targeting om een nieuw publiek op maat te bereiken.
     
  • 14u30: Goede e-mails schrijven (Ruth Desmit, Theater Antigone)
    Trial en error, dat is de boodschap wanneer je e-mails schrijft. Laat vooral je creativiteit de vrije loop en maak steengoede content op maat van jouw publiek. Ruth bedient je van enkele goeie tips om creatieve en effectieve e-mails te schrijven. Daarvoor haalt ze enkele van de beste UiTgezocht e-mails uit de kast.
     
  • 15u: Kunstmatige intelligentie op een kritisch-poëtische manier benaderd (Jerry Galle, multimedia artist
    De ingrijpende impact van technologie op onze samenleving komt niet zozeer tot stand door machines en apps, maar eerder door ons begrip ervan en onze omgang ermee.  
     
  • 15u20: Bereik meer publiek met de gesegmenteerde UiTpas e-mails (Wim D'haeyer, publiq)
    UiTPAS is meer dan enkel een kaartje waarmee mensen die het financieel moeilijk hebben korting krijgen. Via UiTPAS verwerven we steeds meer inzichten over het publiek. Dit biedt mogelijkheden voor jouw marketing. We laten je proeven van enkele straffe campagnes.
     
  • 15u40: Einde

Locatie

Voormiddag in Schouwburg Kortrijk: Schouwburgplein 14, 8500 Kortrijk
Namiddag in Kunstencentrum BUDA: Kapucijnenstraat 10, 8500 Kortrijk

Prijs

45 euro (incl. btw)

De inschrijvingen zijn afgesloten

 

Logo van publiq

Logo cultuurconnect Brussel