Leestijd

l5jVjhDgzUXukc17kRdtrnaEWmU01Vm_1lyuPRBkEen platform met verhalen voor en door reizigers op tram 2 in Antwerpen

Wie reist met de tram heeft vaak even tijd. Veel mensen vullen deze wacht- en reistijd in door op hun smartphone te lezen. Leestijd is een platform met verhalen voor en door reizigers op tram 2 in Antwerpen. Deze verhalen zijn gratis te lezen op Leestijd.be. Je vindt er een verzameling van stijlen en genres. 

Voor dit project werkten we een digitale marketing/communicatie-campagne uit voor Leestijd. We experimenteerden vooral met Facebook Advertising en WhatsApp. Hierbij bleek het vooral belangrijk dat je je doelgroep goed kent en dat je onderzoekt welke online communicatiekanalen je best gebruikt om elke doelgroep te bereiken. Eens je weet welk kanaal of welke kanalen je wil gebruiken, moet je je content hieraan aanpassen. Elk kanaal vereist zijn eigen stijl en aanpak. 

in samenwerking met Boekenstad Antwerpen, Stad Antwerpen en Fiëbre

En nu?

Alles wat we leerden uit dit project, willen we graag delen met de sector. Momenteel onderzoeken we of het mogelijk is om een opleiding aan te bieden rond dit thema. 

In dit artikel vind je alvast tips om een goede socialemediacampagne op te zetten.

(Her)Bekijk de presentatie vanop Café Connect


 

 

Projectleider: Sara Logghe