Jaaroverzicht: Wat betekenden onze diensten voor jouw cultuurhuis in 2020?

cc/gc
11/02/21
Deel dit artikel:

Basisinfrastructuur: Digitaal Podium

Op de valreep van 2020 werd de conceptnota Digitaal Podium goedgekeurd. De nota kwam tot stand op basis van uitgebreid onderzoek en de waardevolle input van 173 kunst- en cultuurhuizen. Het komende jaar gaat een pilootproject van start met minstens 2 groepen van kunst- en cultuurhuizen, waarmee we samen op zoek gaan naar een digitale basisinfrastructuur op maat, met ticketing als vertrekpunt.

kunst- en cultuurhuizen gaven input
pilootgroepen gaan van start in 2021

Livestreaming

Ondanks corona werden in 2020 toch 2 voorstellingen gelivestreamd, weliswaar op een aangepaste manier: 'Van Corsari tot Appermont' (Bastien & Jackobond) en 'Moenieworrienie' (Collectief verlof)

cultuurhuizen livestreamden mee
woonzorgcentra vertoonden een voorstelling
zorginstellingen voor kinderen vertoonden een voorstelling

Theaterspel Voor De Show

Het theaterspel Voor De Show kon jammer genoeg nauwelijks gespeeld worden door klassen, aangezien er geen schoolvoorstellingen doorgaan in de cultuurhuizen. 30 voorstellingen werden op het platform al speelklaar gemaakt door de gezelschappen, 50 voorstellingen zijn nog in de maak. We duimen dat die in 2021 van pas mogen komen!

cultuurhuizen met Voor De Show
cultuurhuizen met een aangepaste virtuele omgeving
speelklare voorstellingen

Mobiele arcadehallen

De arcadehallen werden het voorbije jaar veel minder geboekt en vaak geannuleerd omwille van corona. Toch stelden 9 cultuurhuizen en bibs de arcadehallen coronaproof op onder het motto: moeilijk gaat ook. De reacties van het publiek waren steeds positief. Lees bijvoorbeeld hoe CC Nova en de bib van Wetteren dit aanpakten.

Het aanbod werd verlengd: je kan de hallen nog boeken tot eind 2022. Moest je in 2020 noodgedwongen annuleren? Dan heb je ruime keuze om ze nog eens te programmeren post-corona!

Boek nu