Online betalen bij de bib

Laat je leners via de bibliotheekwebsite online betalen met Bancontact en optioneel met kredietkaart. Om gebruik te kunnen maken van deze dienst moet je bibliotheek aangesloten zijn op het bibliotheeksysteem Wise en het bibliotheekwebsiteplatform.

Tarieven

De activatiekost bedraagt € 175 (eenmalig). Bibliotheken/gemeenten die al klant zijn bij WorldLine met dezelfde betaalrekening vragen best na bij WorldLine of de activatiekost nog vereist is.

WorldLine factureert € 0,26 per betaaltransactie via Bancontact/Payconiq. Daarbovenop kan je eventueel betalingen met kredietkaart toestaan. Voor elke kredietkaarttransactie geldt een vaste kost van € 0,09 met daar bovenop:

  • op een bedrag tot en met € 2 = 8% van het transactiebedrag
  • op een bedrag van € 2 tot en met € 10 = 2,75% van het transactiebedrag
  • op een bedrag van € 10 tot en met € 100 = 0,95% van het transactiebedrag
  • op een bedrag van meer dan €100 = 0,69% van het transactiebedrag

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Het huidige raamcontract loopt tot 31/12/2020 en zal tijdelijk verlengd worden tot 30/06/2021. In de loop van januari 2021 gunt de FOD een nieuw raamcontract, indien een andere betaalprovider gekozen wordt zul je wellicht een nieuw contract moeten afsluiten. Cultuurconnect houdt contact met de FOD en voorziet de nodige technische aanpassingen in haar platformen voor de koppeling met een eventuele nieuwe betaalprovider.

Je vindt alle praktische informatie over het raamcontract op de website van de FOD BOSA - DG Digitale Transformatie.

Teken in

1. Download de bestelbon en de gebruikersovereenkomstLees, vul in en onderteken waar nodig. Je gaat akkoord met de gebruiksvoorwaarden van betaalprovider WorldLine (zie link op de bestelbon) en met de gebruiksvoorwaarden van de FOD BOSA - DG Digitale Transformatie.

Let op: Zet als bedrijfsnaam op de bestelbon de volledige naam van de bib, zodat de technische informatie gekoppeld kan worden aan de juiste bib. De gegevens van Cultuurconnect als technische partij zijn al ingevuld voor jou. Voor administratieve vragen bij de bestelbon of de contractvoorwaarden, contacteer de FOD BoSa.

2. Mail de ingevulde bestelbon naar 3 e-mailadressen:

Onderwerp van je mail is ‘BOSA M1036 - Bestelbon – <klantnaam>’. Binnen de 3 werkdagen valideert Wordline de bestelbon en vraagt je om deze definitief te bevestigen en te ondertekenen.

3. Mail de ondertekende gebruikersovereenkomst naar delphine.duprez@bosa.fgov.be.

4. De dienst wordt geactiveerd van zodra Cultuurconnect de nodige technische gegevens ontvangt. Als websitebeheerder of aanvrager word je hiervan op de hoogte gebracht via mail.

Deze dienst loopt via een raamcontract van de federale overheid met betaalprovider WorldLine. Jouw bib, stad of gemeente sluit langs die weg rechtstreeks een contract af met WorldLine. Let op: Cultuurconnect is geen contractpartij en staat enkel in voor de technische koppeling met je bibliotheekwebsite en -systeem.

Terug naar de pagina over de bibliotheekwebsites