Fris promotiemateriaal voor de lente
De sneeuw is nog maar net gesmolten en we denken al aan de lente. En aan je communicatieplanning. Gebruik het promotiemateriaal voor de lente om de interactieve kinderboeken in de kijker te zetten.
En vergeet niet: tijdens de schoolvakanties genieten leners met toegang tot de interactieve kinderboeken van extra uitleningen.
Tal van promotiemateriaal
Met het beschikbare promotiemateriaal (beeldmateriaal en voorbeeldteksten) promoot je interactieve kinderboeken tijdens de lente via je belangrijkste communicatiekanalen: in je bib, op je website, op je sociale media, via de nieuwsbrief en in het lokale infomagazine. Op het leerplatform staat al het materiaal per kanaal, met telkens enkele voorbeeldteksten en tips. Zo zet je stap voor stap een mooie lentecampagne voor Fundels op touw.
3 tips voor je Fundels-communicatie
- Timing is alles: Communiceer over Fundels op weekdagen tijdens de vakantie en op verlofdagen.
- Spreek alle doelgroepen aan: Fundels is voor mama's én papa's, oma's én opa's. Spreek beide doelgroepen aan in je communicatie en gebruik zeker ook eens een foto van een man die een interactief boekje leest met zijn kindje(s). Beeldmateriaal vind je in de gedeelde map op de Cultuurconnect-drive.
- Herhaling wérkt: Mensen zien een boodschap gemiddeld 7 keer alvorens ze in actie komen. Wissel af tussen je kanalen, maar breng een dienst als Fundels zeker maandelijks onder de aandacht in je online en offline communicatie.
Voorbeeld: banner voor op de startpagina van je bibliotheekwebsite