Bib Genk test nieuwe koppeling Wise en bestelsystemen
Door een koppeling tussen Wise en de bestelsystemen van de leveranciers stromen bestellingen vlot door van het ene systeem naar het andere. Dit verhoogt het gebruiksgemak en de efficiëntie voor bibliotheken en leveranciers. Vanaf december kan ook jouw bib bestellingen volledig afhandelen in Wise en zo het overzicht bewaren, zonder dubbel werk. Bib Genk testte de nieuwe bestelkoppeling uit.
Tot op vandaag handelt een bibliotheek bestellingen af via het bestelsysteem van de leverancier óf via het bibliotheeksysteem. Een koppeling tussen beide systemen zorgt ervoor dat bestellingen van het ene systeem naar het andere worden doorgestuurd. Je profiteert van de voordelen van beide werkwijzen.
Het grootste voordeel is dat de leners en de collega’s in de publiekscatalogus meteen kunnen zien of een titel al besteld is.
De koppeling maakt de hele bestelflow veel eenvoudiger en voorkomt een pak dubbel werk. Het overzicht houden over je bestellingen, een selectie maken in de webshop, bestellingen opvolgen, budgetten beheren en bestellingen zichtbaar maken in de publiekscatalogus doe je in 1 beweging via bibliotheeksysteem Wise.
Marco Reali (bib Genk) over de bestelkoppeling
“Het is even zoeken, omdat je verschillende acties op verschillende plaatsen moet uitvoeren in Wise. De gedetailleerde handleiding op het leerplatform is hier wel een grote hulp. De opleiding naar de collega’s duurde 1 uur. Hun reacties waren positief, aangezien de werkwijze voor het koppelen en bestellen niet zo veel verschilt tegenover vroeger. We hebben ook allerlei dingen bijgeleerd over de besteladministratie die we nog niet gebruikten.”